علت بیرون زدن آب از در ماشین لباسشویی

خروج آب از درب ماشین لباسشویی می تواند یک مشکل رایج باشد و چندین دلیل بالقوه برای این مشکل وجود دارد. برای جلوگیری از آسیب آب و اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه، رسیدگی سریع به مشکل مهم است. در اینجا برخی از دلایل احتمالی نشت آب از درب ماشین لباسشویی آورده شده است: 
    بارگذاری بیش از حد: بارگیری بیش از حد لباسشویی با لباس های زیاد می تواند باعث نشت آب از درب شود، زیرا درزگیر در هنگام تحت فشار بیش از حد ممکن است نتواند آب بند مناسبی ایجاد کند. اطمینان حاصل کنید که توصیه های سازنده را برای ظرفیت بار دنبال می کنید. 
    مهر و موم درب یا واشر آسیب دیده: کاسه نمد در که به آن واشر درب نیز گفته می شود، یک حلقه لاستیکی یا سیلیکونی است که یک مهر و موم ضد آب بین درب و درام ایجاد می کند. اگر مهر و موم آسیب دیده، فرسوده یا پاره شده باشد، ممکن است اجازه دهد آب به بیرون نشت کند. مهر و موم را از نظر هرگونه آسیب قابل مشاهده بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.   
  ضامن درب شل یا آسیب دیده: مکانیزم قفل درب ممکن است شل یا آسیب ببیند و از بسته شدن مطمئن درب جلوگیری کند. بررسی کنید که قفل به درستی کار می کند و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. 
    مسدود یا گرفتگی فیلتر تخلیه: گرفتگی فیلتر تخلیه می تواند منجر به مشکلات زهکشی شود که به نوبه خود ممکن است باعث شود آب به درستی از درام تخلیه نشود. این می تواند باعث نشت آب در هنگام باز کردن درب بعد از چرخه شود. فیلتر تخلیه را به طور مرتب تمیز کنید تا از انسداد جلوگیری شود.
      استفاده بیش از حد از مواد شوینده: استفاده بیش از حد از مواد شوینده می تواند باعث ایجاد کف بیش از حد شود که می تواند باعث سرریز شدن آب از درام و نشت از درب شود. دستورالعمل های سازنده را برای استفاده از مواد شوینده دنبال کنید.   
  قرارگیری ناهموار یا ناهموار: اگر ماشین لباسشویی تراز نباشد یا روی سطحی ناهموار قرار گیرد، ممکن است نتواند تعادل مناسبی را در طول چرخه چرخ
ش حفظ کند. این می تواند منجر به پاشیدن آب و نشت از درب شود. مطمئن شوید که دستگاه تراز و روی سطح ثابتی قرار دارد. 
    شیشه یا مهر و موم درب آسیب دیده: در ماشین های لباسشویی با درب شیشه ای درب از جلو، اگر شیشه ترک خورده یا درزگیر اطراف آن آسیب دیده باشد، آب می تواند از آن عبور کند. شیشه و آب بند درب را برای هر گونه مشکلی بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را تعویض کنید.  
محفظه مواد شوینده مسدود شده: گاهی اوقات، کشو یا محفظه ظرف مواد شوینده ممکن است مسدود یا مسدود شود و باعث سرریز شدن و نشت آب شود. از تمیز بودن و عملکرد صحیح مخزن مواد شوینده اطمینان حاصل کنید.   
  سوئیچ فشار یا شیر ورودی آب آسیب دیده: مشکلات مربوط به سوئیچ فشار یا شیر ورودی آب می تواند کنترل سطح آب را مختل کند و منجر به پر شدن بیش از حد آب شود و باعث نشت آب از درب شود. این قطعات ممکن است نیاز به بررسی و تعویض داشته باشند در صورت خرابی.  اگر نمی توانید به تنهایی مشکل را شناسایی یا حل کنید، توصیه می شود برای جلوگیری از نشت آب بیشتر، به دفترچه راهنمای کاربر ماشین لباسشویی مراجعه کنید یا با یک تکنسین تعمیر لوازم خانگی واجد شرایط تماس بگیرید تا مشکل را تشخیص داده و تعمیر کنید.  برای قطعات یدکی لباسشویی اینجا کلیک کنید.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.